Hisservice - din hissleverantör

Nordic Lift Tech utför en omfattande hisservice av alla typer av hissar. Vi har över 20 års erfarenhet av hisservice och underhåll av hissar för fastighetsägare, företag och bostadsrättsföreningar i hela mellersta och norra Sverige.

Nordic Lift Tech har god erfarenhet och expertis inom hisservice

Vi lyfter din vardag och gör det enklare och bekvämare. Service av hissar är en självklar del i vårt dagliga arbete. Vi arbetar nära våra kunder och dess 7000 hissar för att säkerställa en säker och problemfri drift, varje dag. Nordic Lift Tech har möjlighet att erbjuda standardiserade servicelösningar likväl skräddarsydda för varje kunds specifika behov av hisservice. Genom hisservice med ett serviceavtal säkerställer vi kontinuerligt att din hiss är i gott skick och fungerar som den ska, allt för att ge dig en så säker och problemfri drift som möjligt. Som hissleverantör finns vi alltid nära dig när problem uppstår!

Varför är regelbunden hisservice viktigt?

Regelbunden hisservice är viktig för att hålla hissen säker, tillgänglig och i drift utan avbrott, året runt.

Hisservice är avgörande för säker, pålitlig och kostnadseffektiv drift av din hiss.Genom regelbundet underhåll minskar risken för driftstopp och olyckor samtidigt som hissens livslängd förlängs.

Varför ska du teckna ett serviceavtal med oss? Du tänker kanske inte så mycket på din hiss när den fungerar som den ska. Men när den inte gör det kan den snabbt bli en källa till frustration och skapa akuta tillgänglighetsproblem, särskilt eftersom många idag är beroende av hissen i sin vardag. Därför är det viktigt att ha en lokal hissleverantör i Gävle, Falun, Sundsvall, Karlstad eller Umeå som snabbt kan vara på plats när du behöver hjälp.

Fördelar med att teckna serviceavtal för hissar:

  • Säkerställer trygg och jämn drift
  • Förlänger hissens livslängd
  • Minskar risken för akuta fel
  • Ger tillgång till prioriterad jourtjänst

Hur ofta behöver en hiss service?

Hisservice bör utföras minst fyra gånger per år, eller oftare i hissar med hög användning.

Vi rekommenderar att serva hissen minst 4 - 12 gånger per år, beroende på användningsgrad och hissens ålder. I flerbostadshus med hög belastning bör service ske varje månad, medan mindre hissar kan klara sig med kvartalsvis service.

Faktorer som påverkar serviceintervallen:

  • Hur ofta hissen används
  • Typ av byggnad (bostad, kontor, industri)
  • Hissens ålder och skick
  • Eventuella tidigare driftstörningar

Vem ansvarar för hisservice?

Enligt Boverkets regler (BFS 2011:12) är det fastighetsägaren eller bostadsrättsföreningen som ansvarar för att hissen fungerar och uppfyller gällande säkerhetskrav.

Det innebär att du behöver:

  • Utföra regelbunden besiktning via ackrediterat besiktningsorgan
  • Underhålla hissen löpande
  • Dokumentera utförd hisservice

Om hisservice inte fungerar som den ska, ökar risken för irriterade användare som bor eller arbetar i fastigheten samt leder till kostsamma och tidskrävande driftstopp och reparationer. Behöver du en snabb hissleverantör i Gävle, Falun, Sundsvall, Karlstad eller Umeå? Hör av dig till oss!

Vad ingår i en hisservice?

En hisservice omfattar både förebyggande kontroller och justeringar som håller hissen i optimalt skick. Våra hisstekniker i Gävle, Falun, Sundsvall, Karlstad och Umeå arbetar systematiskt för att upptäcka och åtgärda problem innan de leder till driftstörningar.

En hisservice inkluderar:

  • Kontroll av hissens säkerhetskomponenter
  • Smörjning och justering av mekaniska delar
  • Test av dörrar, nödsystem och belysning
  • Kontroll av styrsystem och elektronik
  • Funktionsprov och dokumentation av service

Hissleverantör med erfarna tekniker och jourtjänst

Våra servicetekniker besitter djup och bred kompetens och är alltid tillgängliga när du behöver hjälp med hisservice. Vi arbetar med en mängd många olika hissar i våra kunders fastigheter, från helt nya, avancerade hissar till de äldre modellerna. Denna mångfald ger oss omfattande erfarenhet och kunskap  av olika hisstyper när vi ska genomföra hisservice. Våra tekniker, med bred kunskap inom både produkter och tekniska fält som elektricitet och mekanik, hanterar alla hissmodeller och märken oavsett ålder. 

Vid akuta situationer med din hiss finns vår jourtjänst tillgänglig dygnet runt. För att minimera risken för akuta hisstopp är det klokt att teckna ett serviceavtal hos oss som garanterar att hisservice och förebyggande underhåll sköts kontinuerligt.

Varför välja Nordic Lift Tech som hissleverantör?

Alla behöver en trygg partner när det kommer till hisservice och personal på plats när det händer att hissen stannar. Vi finns lokalt i Gävle, Falun, Sundsvall, Karlstad och Umeå, redo att hjälpa både fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och företag.

Därför väljer kunder oss:

  • Lokal närvaro och snabb service
  • Jour dygnet runt
  • Erfaren och certifierad personal
  • Skräddarsydda serviceavtal
  • Trygghet och tillgänglighet varje dag

Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig med hisservice och vad du behöver för att säkerställa att din hiss fungerar som den ska.

Kontakta Oss